Податкова політика – одна з найважливіших складових стратегії економічного розвитку Росії. В період на 2019-2020 її можна характеризувати як оптимальну і зважену. Стратегія цієї політики розробляється Мінфіном в рамках Бюджетного кодексу. Враховуються реальний стан економіки, а також зовнішні фактори, на цій основі з’ясовується раціональний поріг податкового тиску на всі сфери бізнесу. І тільки виходячи з цього, виробляються заходи на конкретний період. Вся інформація про поточні та майбутні зміни в податковій сфері є відкритою. Вона розміщена на офіційному сайті Мінфіну. Ознайомившись з цією інформацією, можна отримати уявлення, в який фіскальної середовищі має розвиватися приватному бізнесу, які заходи можна очікувати по скороченню так званого тіньового сегмента економіки, які перспективи наповнення бюджетів усіх рівнів, введення яких змін в законодавстві можна чекати в цій сфері.
Висновок доходів з тіні
Згідно податкової стратегії 2019-2020, актуальна проблема для наповнюваності бюджету – прихована прибуток без налогообложенія.Но Мінфін планує скорочувати неоподатковуваний сегмент економіки, використовуючи дозволені поточним законодавством методи. Якщо можливостей вже діючої нормативно-правової бази виявиться недостатньо, можуть бути внесені зміни і доповнення до чинних в даний час закони. Конкретні практичні заходи в цьому плані:
- Застосування онлайн-кас в торгівлі роздробом. З ними продавці вже не зможуть приховувати реальні обсяги продажів. При роботі з такими касами дані про всі платежі передаються в ФНС в режимі реального часу і фіксуються. За цими ж даними легко можна буде відстежити динаміку попиту в будь-якій торговельній точці на будь-який товар.
- Посилення митного контролю. Для цього продумується створення єдиної системи відстеження повного шляху кожного товару (надходження, оформлення, продаж). Пілотний проект уже готується до запуску.
- Найсерйознішим нововведенням, яке торкнеться не тільки бізнесу, а й кожного окремого громадянина може стати створення державного реєстру актів цивільного стану. У ньому будуть зібрані відомості про всіх громадян.
- Планується запуск обміну інформаційними базами між різними держструктурами. При такому порядку піти від обов’язкових платежів буде важко.
Зміни в оподаткуванні
Положення малих і середніх бізнесових структур усіх форм організації погіршується присутністю обов’язкових неподаткових платежів. Щоб поліпшити середу розвитку бізнесу, проводиться ревізія всіх неподаткових, але обов’язкових сплат. Ті з них, які за своєю суттю мають всі ознаки оподаткування, в подальшому будуть включені до Податкового Кодекс.Также планується виконання наступних заходів і нововведень:
- В цілому весь процес обов’язкових зборів буде більш впорядкований і систематизований.
- Намічена скасування цінового контролю за угодами між підприємств, розташованих усередині одного регіону.
- Платникам податків в деяких суб’єктах РФ будуть надані пільги по деяких податках (зокрема, на прибуток).
- Планується змінити методику формування платежів за такими податками, також поліпшити саму методику збору ПДВ.
- При підвищенні акцизних платежів на тютюнові і спиртовмісні товари повинна бути виключена можливість маніпуляції з приготованими до продажу складськими запасами. Це зробить безглуздим накопичення на складах підакцизної продукції за старими цінами в очікуванні моменту підвищення акцизів і цін.
- Має бути введення податку на неоформлене в установленому порядку нерухоме майно, що належить громадянам.
- Буде доопрацьовано податок на видобуток корисних копалин. Зокрема, має бути конкретизувати значення поняття «ділянку надр», створити методику, яка збільшить платежі до бюджету, але без зростання податкового тиску на видобувні компанії.
- Удосконалюється практичне адміністрування податків.
- Планується встановити пені для юридичних осіб в адекватному розмірі.
- Готуються умови для поступової ліквідації існуючих пільг і т. Д.
Для підприємств видобувають нафту, розробляється спеціальна схема оподаткування. Спочатку вона може застосовуватися для нових підприємств, розташованих на вже введених в експлуатацію і знову розроблених родовищах. При такій схемі податковою базою служать надходження від реалізованих вуглеводнів за мінусом сумарних витрат, понесених при освоєнні надр.
Нововведення по інших напрямках
Для фізичних осіб плануються додаткові зміни. Основна мета Мінфіну в цій сфері – зниження кількості працевлаштованих неформально і так званих самозайнятих громадян. Тобто категорій, що надають послуги або продають товари без оплати податків. Що планується зробити в зв’язку з цим:
- Уточнити реєстровий перелік напрямків діяльності тих платників, які сплачують за спрощеною схемою (ССО). Для них можна застосувати більш вигідний тариф формування внесків зі страхування.
- Вивчити доцільність пільг для самозайнятих громадян зі сплати ПДФО і обов’язкових страхових взносов.Увелічіть перелік осіб, для яких ставка податку на фізособи буде в розмірі 0%.
- Безнадійні борги громадян, які отримали статус банкрут, враховувати в складі податкової заборгованості, щоб не збільшувати базу оподаткування податками, які неможливо отримати з банкрутів.
- Знизити витрати окремих підприємців на придбання онлайн-кас, що платять за схемою ПСН або ЕНВД. Сума податків знижується на ціну однієї каси, виходячи з її середньої вартості – близько 20 тис.
- Для ІП обмежити сумарну площу і кількість об’єктів нерухомості, для яких проводиться оподаткування по ПСН при здачі їх оренду. Міра стосується як житлових, так і нежитлових приміщень.
Це основні заходи щодо зміни податкової політики, які планується застосувати до 2020 року. Частина їх вже знаходиться в робочому процесі впровадження. Деяку частину, можливо, не встигнуть реалізувати до 2020 року. Реальні підсумки можна буде підвести після закінчення запланованого терміну.