Нова атестація педагогів з 2020 року: правила і процедури

На 2020 рік президентом Росії поставлена ​​масштабна задача по реорганізації і поліпшення сфери освіти. Одним з елементом цієї реформи стане новий порядок проходження атестації педагогами. Зміни спрямовані на поліпшення роботи та виявлення проблемних місць.

необхідність нововведень

Нині існуюча система атестації викладацького складу має суттєві недоліки, які відображаються на роботі людей. Серед них відзначають наступні:

  • великий паперообіг, який потрібно дотримуватися вчителям. Так само як збір і зберігання дипломів, сертифікатів, виконання кваліфікаційних робіт;
  • розрізнений підхід до процедури. Кожен регіон країни розробляє свої норми і правила – відкриті уроки, надання документів, іспит для учнів;
  • головним мінусом є те, що успішно пройдена атестація ні в якій мірі не вплине на кар’єрні сходинки вчителя.

Реформа 2020 враховує ці недоробки і містить заходи щодо їх виправлення.

Для успішного проходження атестації педагог не повинен буде звітувати документами.

Його завдання наочно продемонструвати успішність учнів, здатність мотивувати на навчання, власний рівень знань.

Всі вимоги і стандарти будуть уніфіковані по всій країні.

Нові правила

Розроблена програма включатиме в себе кілька аспектів. Важливу, і одну з основних ролей серед них займають Єдині федеральні оціночні матеріали (ЕФОМ). Повний текст цього документа ще не готовий остаточно. Однак, зараз можна ознайомитися з основними блоками:

  1. письмове завдання по предмету. У нього включені не тільки завдання з дисципліни, а й матеріали з організації та проведення уроків, піднесенню матеріалу учням. Час виконання роботи близько 2 годин;
  2. відкритий урок, записаний на відео. В результаті його аналізу можна зробити висновки про способи виховного процесу, засвоєння матеріалу учнями, заходи щодо мотивації на навчання, атмосфері уроку в цілому;
  3. виконання педагогічного кейса. Завдання вчителя вирішити нестандартну задачу, що стосується його професійної діяльності. Це може бути спілкування і адаптація соціально-неблагополучних дітей, підтримку дисципліни в “важких” класу і багато іншого.

На проходження всіх етапів атестації педагог витратить не більше 4 годин. Блоки проводяться не одноразово, а розділені на кілька днів.

Процедури атестації вчителів з 2020 року

Крім успішного проходження ЕФОМ, педагог повинен буде надати кілька документів. Отримати їх можна у адміністрації школи:

  • довідка від роботодавця;
  • статистика оцінки знань учнів;
  • відгуки та коментарі випускників навчального закладу.

Нова атестація оцінюється по 100 бальною системою. Розподіл балів наступне:

  • за успішне проходження ЕФОМ буде нараховано 60;
  • аналіз успішності учнів – 25;
  • довідка від роботодавця, що містить характеристику – 10;
  • думка випускників – 5.

На сьогоднішній день, в законі не вказано як буде проходити облік і оцінка думки колишніх учнів школи.

Процедури атестації з 2020 року

Перший етап іспитів очікує випускника педагогічного ВНЗ вже при працевлаштуванні.

З його допомогою роботодавець може оцінити рівень професійних знань, умінь вибудувати і подати навчальний матеріал, а також особисті якості вчителя. Точних формулювань завдань або схеми проведення іспиту поки не існує. Після успішного проходження цього етапу випускник буде зарахований до педагогічного складу школи.

Повторна екзаменація будуть призначена йому після закінчення 2 років роботи вчителем.

Вона буде проходити за формою, описаною вище.
З проведенням реформи розширюються і можливості розвитку кар’єри вчителя. За своїм бажанням, педагог може рухатися в двох напрямках:

  • вертикальне просування. Тут мається на увазі підвищення кваліфікації та отримання 1-й або вищої категорії вчителя;
  • горизонтальний зростання. Професія вчителя, в нову реформу, включає в себе кілька посад. Починаючи від звичайного педагога (що дає якісні знання в “непроблемних” класах), старшого вчителя (робота з корекційно класами, поглиблене вивчення предмета, індивідуальний підхід), і закінчуючи провідним фахівцем (його завдання в контролі і допомоги своїм колегам, спільна робота з дефектологами і психологами).

Таке розширення напрямків розвитку дозволяє випускнику-педагогу вибрати підходящий саме йому шлях. Для успішного просування створені всі умови: зрозумілий і чіткий механізм атестації, доступність її проходження, об’єктивна всебічна оцінка.
Реформа дозволить виявити вже існуючі проблеми і підібрати правильні шляхи їх вирішення. Вже працюють педагоги можуть заздалегідь підготуватися до іспиту і підтягнути свої слабкі місця.

Посилання на основну публікацію