Інтернатура в 2019-2020 році: реформи і новини

У сучасних студентів до сих пір жевріє надія, що скасовану інтернатуру повернуть, але в 2019-2020 роках цього не станеться, тому для подальшого навчання за вибрано спеціальності студенту-медику доведеться вступати в ординатуру.

Таку систему освіти має на увазі сучасна реформа охорони здоров’я, після якої, на думку її авторів, має зрости якість надання медичних послуг в лікувально-профілактичних установах і ступінь професіоналізму працівників в сфері медицини.

Вперше була скасована інтернатура у стоматологічних та фармацевтичних факультетів – це сталося в 2016 році, такі ж нововведення в 2017 році торкнулися лікувальний і педіатричний факультети, а в 2018 році всіх фахівців медичного профілю.

І яка буде ефективність даного способу у вирішенні проблеми з дефіцитом дипломованих працівник в сільській місцевості, стане зрозуміло, коли оголосять перші результати сучасної реформи російської охорони здоров’я через кілька років.

Нова система оцінки знань

Раніше, до впровадження цієї реформи, студент медичного вузу після навчання за основною програмою міг би вступити до інтернатуру по цікавій для його спеціальності і, по її закінченні, отримати сертифікат, який показує його знання і дає право на медичну діяльність за даною спеціалізацією, але через кожні п’ять років доктору було необхідно виїжджати на навчання для підтвердження кваліфікації і продовження права працювати в лікувальних установах.

В даний час замість цієї процедури (інтернатура-отримання сертифікату-підтвердження кваліфікації) доля випускника вищих медичних навчальних закладів після основного освіти – акредитація, яка дозволить йому займатися практичною діяльністю і працювати з хворими.

Акредитація – це рішення про компетентність молодого фахівця і його можливості працювати в медустанові за кількістю набраних балів під час навчання у вузі. Акредитаційні бали даються після: відвідування різного роду медичних конференцій, лекцій, додаткових курсів і т. Д .; видання наукових статей в книгах, навчальних посібниках, періодичних виданнях та т. д .; впровадження нових схем в лікуванні важких захворювань і т. д.

Розробники реформи охорони здоров’я планують ввести подібну методику в 2021 році. В даний час не вирішено безліч питань щодо організації акредитації (порядок фінансування – проживання і проїзд мед працівника до місця проведення наукових конференцій і лекцій, звільнення часу студента і медпрацівника для можливості участі в цих заходах) і способів нарахування балів. Всі нюанси будуть доопрацьовані в найкоротші терміни, а перехід до нового стандарту навчання відбудеться максимально безболісно, ​​обіцяють у Міністерстві охорони здоров’я.

Як отримати місце в ординатурі?

Як отримати місце в ординатурі?

На практиці що ординатуру, що інтернатура в 2019-2020 рр. мало чим відрізняються. Наприклад, після як першої, так і другої молодий лікар отримує право працювати по вузьконаправленої спеціалізації і допуск до хворих. Але є вагома різниця між ними – за новим стандартом Міністерства охорони здоров’я в рамках медичної реформи надійти в ординатуру на бюджетній основі буде зовсім не легко.

Звичайно, молодий доктор може обійтися і без цього етапу навчання, але в цьому випадку він буде мати право працювати тільки лікарем-терапевтом. Зараховуватимуть до ординатуру за підсумками іспиту, який буде розділений на частини: перший етап – 60 завдань у тестовій формі, які будуть містити питання по базових знань в медицині. За 60 хвилин, відведені на проходження тестування, потрібно дати вірні відповіді на 70% запропонованих завдань.

Другий етап – нарахування балів за медичний стаж. Передбачається, що додаткова кількість балів, яка нараховується за роботу в “сільської глибинці”, буде мотивувати випускників їхати в село і хоча б кілька років надавати медичну допомогу сільським жителям (до надходження в ординатуру). За диплом з відзнакою і нарахування стипендії президента РФ під час навчання у вузі так само покладено пільга у вигляді додаткових балів при подачі документів в ординатуру.

Отже, шанси накопичити необхідну кількість балів для подальшого отримання освіти в ординатурі значно знижуються у тих студентів, які навчаються на платній основі, особливо якщо вони не практикувалися в сільських амбулаторіях і у них немає медичного стажу. Після підсумовування всіх перерахованих видів балів приймається рішення про зарахування абітурієнта до ординатуру.

Мінуси реформи медичної освіти

Найголовніший мінус для молодих медиків – ординатура стає єдиним шансом для початківця лікаря слідувати покликом серця і працювати за покликанням. Так, слід погодитися, що, з одного боку, реформа може посприяти в залученні лікарів на роботу в сільські ФАПи, але, з іншого боку, прийнятий стандарт освіти ще дуже недосконалий і таїть в собі безліч мінусів:

Сумарна ступінь кваліфікованості докторів значно знизиться, тому що частина медпрацівників буде приділяти час підробіткам, адже отримання освіти в ординатурі – не дешеве задоволення, а оплачувати її якось треба.

У наставників і вчителів пропаде стимул для вдосконалення рівня свого багажу знань і умінь, і про це говорять самі ж студенти – багато практикуючих медики безладно ставляться до власних професійних обов’язків і скидають на плечі підопічних роботу з документами, замість їх навчання.

Так званим Платникам – студентам, учням на платній основі – годі й розраховувати на нарахування бонусів у вигляді балів. Так само вони не покладені за наукові дослідження хоча, як кажуть самі вчителі, саме наукові роботи якнайкраще показують рівень поточних знань учнів.

Звичайно, з великою ймовірністю можна припустити, що частка студентів, які не надійшли в ординатуру перевищить частку зарахованих в ординатуру студентів. В теорії на заповітне місце в ординатурі і отримання вузької спеціалізації можуть сподіватися тільки поступливі студенти з відмінним дипломом і медичним стажем. Втім, про підсумки та ефективності пропонованої реформи можна буде говорити через кілька років і після розголосу перших результатів її роботи.

Посилання на основну публікацію