Зовсім скоро на наших російських залізницях можна буде побачити зовсім нові вагони. Розробкою їх дизайну займається об’єднання організацій, що спеціалізуються на просуванні різних програм і стратегій в сфері економіки. За прогнозами творців нових вагонів, їх дітище буде істотно відрізнятися від усього, що було раніше, і виділятися своїм комфортом, безпекою і сучасним зовнішнім виглядом. А компанія РЖД сподівається, що новинка дозволить здешевити перевезення, і, як наслідок, підвищити популярність пересування залізничним транспортом у пасажирів.
Відмінні риси нових вагонів
Старі моделі вагонів часто викликали всілякі нарікання у пасажирів. Щоб уникнути цього в майбутньому, було вирішено прислухатися до побажань людей, при створенні нових конструкцій. Потенційні пасажири з ентузіазмом висловлювали свої зауваження щодо зовнішнього вигляду та внутрішнього облаштування залізничного транспорту. Найбільше людей хвилювало питання зручності проїзду з маленькими дітьми — йому, розробники проекту вагона, приділили підвищену увагу.
Передбачається, що новинку можна буде побачити в дії вже в кінці 2019 року. Керівник конструкторського відділу Н. сиріт і всі його співробітники доклали максимум зусиль, щоб нові двоповерхові вагони відрізнялися від усіх своїх попередників в кращу сторону. Серед особливостей новинки можна виділити:
- Підвищену комфортність. Замість звичних полиць — великі дивани з підголівниками. Кожен пасажир тепер матиме можливість відгородити своє місце від попутників за допомогою жалюзі; а ще скористатися індивідуальною розеткою, USB і світильником. В санвузлах встановлять спеціальні столики для переодягання малюків, автоматичну сантехніку і ручні сушарки. Ще з новинок:
- Відсіки для великого багажу тепер будуть на вході в вагон
- Чи стане більше число туалетів (до 4) у порівнянні з іншими модифікаціями
- Можливість безперебійної мобільного зв’язку і доступу в мережу
- Перемовлятися з провідником і працівниками ресторану можна буде за спеціальною внутрішнього зв’язку із загального коридору вагона
- Ергономічність пасажирських місць (ортопедичні матраци) і сучасна обробка: місце для сну стане ширше (від 10 до 20 см — залежно від класу вагона), а його конфігурацію можна буде міняти.
- Застосування спец. матеріалів для зменшення провідності звуків і вібрації
- Доступність регулювання температури в купе
- Можливість самообслуговування. Кількість людей, зайнятих на роботі в сфері залізничних перевезень, скоротиться. Звичних провідників замінять торговельні автомати, що пропонують великий вибір різноманітних продуктів споживання.
- Відео-контроль. Наявність в вагонах приладів спостереження, однозначно підвищить безпеку перевезень.
- Використання легких матеріалів в конструкціях, що дозволяє створювати зменшені за вагою і за габаритами вагони, в порівнянні з аналогічними дворівневими моделями, а також однорівневими вагонами.
- Ці три вагонів між собою — стало можливим завдяки застосуванню прийому з попереднього пункту. Легкість конструкцій допускає злиття вагонів, що збільшує їх внутрішній простір і дозволяє скоротити число колісних візків з шести до двох.
Якщо говорити про технічні нововведення докладніше, то в нових складах використовуються:
- Алюміній (для створення корпусу) і полімери, що скорочує вагу вагона
- Поєднання трьох вагонів, що зменшує його довжину і число колісних візків, і скасовує бар’єри між відсіками
- Пневмопідвіска візки з контролем крену — робить поїздку комфортніше і дозволяє на великій швидкості проходити вигини дороги
- Пристрій, діагностують стан складу
- Автоматичні системи обслуговування пасажирів
Оновлення вагонів буде здійснено не тільки на залізничному транспорті, а й в метрополітені. Відбудеться це трохи пізніше, а першими новинками зможуть скористатися жителі двох столиць — нові склади метро надійдуть спочатку саме для них. З подачі комітету з транспорту, конструюванням нових моделей вагонів зайняті основні технічні інститути і підприємства країни.
Якими будуть класи вагонів
Про те, яка комплектація вагонів прийде на зміну звичним всім плацкарт і купе, докладно розповів глава компанії-розробника В. Єгоркін. Вагони будуть представлені в трьох конфігураційних видах, які не мають перехідну межу між відсіками:
- Класичне купе на чотири місця.
- Новинка — купе на одного.
- Для тих, хто цінує комфорт — купе для одного або двох пасажирів з окремою туалетною кімнатою.
Трохи статистики:
- Один новий вагон зможе перевозити до 84 пасажирів
- У ньому будуть розміщуватися: 12 санвузлів, багажні камери, кілька зон самообслуговування і місце для провідника
- Для порівняння з вагонами старого типу: новинка вміщує в себе три з половиною плацкарта або п’ять купе
Для візуалізації своїх конструкторських розробок, організація «КЦЕПС», що працює над проектом, представила РЖД буклет із зображеннями нових вагонів. У виданні можна побачити, як буде виглядати новинка зовні і всередині, яким чином розташовуються і поєднуються окремі зони, а також ознайомитися з технічними характеристиками.
У вагонах модифікації 2020 буде доступна послуга допомоги провідника спеціальних співробітників вокзалу — при посадці і висадці пасажирів.
Вартість і зручність проїзду в нових вагонах
Крім бажання створити сучасні комфортабельні вагони для наших залізниць, ініціатори проекту переслідували і певні економічні цілі:
- Підвищити обсяги перевезень в одному вагоні.
- Знизити вартість квитків.
Зараз переміщатися на поїздах буває не завжди зручно. Залізничний квиток коштує дешевше за квиток на літак. Але їхати на поїзді доведеться набагато довше і не завжди в комфортних умовах. Тому багато пасажирів, особливо переміщаються на відстані від п’ятисот до двох тисяч кілометрів, вибирають поїздку на машині або авіасполучення.
Застосувавши концептуально новий підхід до розробки вагонів 2020 року, РЖД планує таким чином вирішити відразу кілька проблем, що існують на сьогоднішній день:
- Знизити вартість перевезення, за рахунок скорочення штату співробітників поїзда, збільшення місткості вагона і зниження його ціни (завдяки використанню нових технологій).
- Популяризувати перевезення залізничним транспортом, в тому числі і за рахунок підвищення комфортабельності вагонів.
І розробники, і замовник в особі РЖД сподіваються, що їм вдасться впоратися з поставленими завданнями.