Кожен батько рано чи пізно стикається з проблемою вибору місця навчання для свого чада. При виборі школи або дошкільного закладу враховуються такі чинники як:
- розташування школи у відносній близькості від будинку;
- професіоналізм учителя;
- обстановка класу або групи;
- метод, за яким будуть навчатися діти.
Останній пункт був доданий відносно недавно, але саме він став основоположним при виборі батьками дошкільного закладу в 2019-2020 році.
Який метод навчання вибрати
Зараз навчальних програм для школярів та дошкільнят розроблено дуже багато. Вони діляться на кілька типів:
- традиційна ( «Школа Росії», «Гармонія», «Перспектива» та ін.);
- авторська;
- експериментальна;
- внутришкольная.
Кожен батько сам має право вирішувати, яку з них вибрати. Але офіційно існує два комплексу Занкова, Ельконіна і Давидової. Всі інші методики відносяться до стандартних. У плані програми педагогам дається повний карт-бланш у виборі методики, підходи і навіть вибору підручників, затверджених Міністерством Науки і Освіти Російської Федерації.
Основне правило в цьому виборі полягає в тому, що вибір вчителя повинен лягти на одну з методик, змішувати різні стилі заборонено. На даний момент, педагоги найчастіше вибирають стандартний тип викладання, при якому учень рухається по типу сходів — від більш простого до складного.
Останні роки такий підхід вважають застарілим і часто критикують. За цією методикою учнів намагаються навчити мислити стандартно, а будь-яке відхилення від норм, «вбитих» в їхні голови, змушує дітей впадати в ступор. Вони просто-напросто перестають мислити логічно і не вміють підлаштовуватися під ту чи іншу ситуацію. Однак у попереднього покоління подібна критика викликає обурення. Єдиний їхній аргумент це, то, що вони вчилися за цією системою і нічого, читати і писати вміють. Такому поколінню мені хочеться сказати: «Ні, не вчились так. Вас просто заганяли під рамки «стада», яким керувати буде простіше, ніж людьми освіченими і з розвиненим кругозором ».
Зараз набирають популярність розвиваючі школи, які в своєму навчанні обирають нестандартні методики. Як показала практика, діти, які навчаються за нестандартною методикою, вміють тверезо мислити в стресовій ситуації, а їх кругозір і знання значно відрізняються від тих же однолітків. Але в такому навчанні є один недолік: після четвертого класу діти переходять в звичайну школу зі стандартним методом навчання …
Про кожній методиці детальніше
школа Росії
Це традиційний спосіб навчання, який практикується протягом десятиліть і по якому навчалися наші тата-мами. Звичайно, з часом, її трохи підкоригували, але формат залишився тим же: поверхнево дати уявлення про кожен предмет, побіжно пройтися по освітньому плану, практики — мінімум. Вимоги під час вступу — мінімальні.
Для першого класу необов’язково навіть вміти читати, писати і рахувати. Всьому навчать в школі.
Метод Виноградова Н.Ф.
Основна мета цього методу полягає в тому, щоб діти самі пізнавали науку. Тобто учням поверхнево дають інформацію, а вони вже самі добувають необхідну їм інформацію. Такий метод корисний тим, що діти вчаться вчитися. Він самі вибирають, що їм необхідно, а яка інформація не знадобиться в майбутньому. Це дуже зручно, так як діткам не забивають голову величезною кількістю непотрібної інформації. Завдяки цьому методу, учні більш ерудовані, освічені і головне вони усвідомлюють, що мають право вибору.
Школа «2100»
Основний плюс цієї методики полягає в тому, що діти можуть навчатися вже з трьох років і до самого вступу до інституту чи університету. При навчанні учитель дає дитині максимум інформації, а той повинен освоїти хоча б 25% від отриманого. Образно кажучи, дитина вивчає стільки, скільки дозволяють йому його здібності та навички.
Планета знань
Новітня методика, при якій діти вивчають матеріал за допомогою підготовки проектів і таблиць. Методика розрахована на дітей-візуалів. Підручників діткам дається не багато, але всі вони пов’язані між собою, що значно полегшує навчальну діяльність.
Методика Д.Б. Ельконіна — В.В. Давидова
Передбачає під собою навчання дітей завдяки їхньому вмінню логічно мислити. Плюс цієї системи в тому, що діти виростають більш соціалізованих, вміють чудово мислити логічно і вибудовувати асоціативний ряд. У даній методиці не використовується система оцінювання, натомість дітям видаються їх роботи з порадами та рекомендаціями. Мінус полягає в тому, що непідготовлені малюки не можуть вступити в цю школу, у дитини повинна вже бути мінімальна база знань: уміння читати, писати і рахувати до десяти.
Яку програму вибрати вирішуєте тільки ви, дорогі батьки. Але не забувайте, що якою б не була методика і професіоналізм учителя, вам теж необхідно докласти певних зусиль для того, щоб ваша дитина виріс грамотної і освіченою особистістю. Успіхів вам у цій нелегкій справі!