Зміст
Транспортна проблема в Москві і Підмосков’ї стосується практично кожного їх жителя. Один з методів її рішення, планований до здійснення в найближчі роки – це будівництво наземного метро в Підмосков’ї.
Проект планують затвердити в 2020 році. Розроблена схема передбачає об’єднання ряду населених пунктів і збільшення числа гілок метро. Дана ідея повинна сприяти поліпшенню транспортної ситуації, зокрема, скорочення витрат часу на дорогу з Підмосков’я в столицю і назад.
Актуальність будівництва наземного метро в Підмосков’ї
На поточний момент дістатися до Москви з області можливо за допомогою автобуса, електрички або легкового автомобіля. Кожна дорога, що йде в столицю, перетинає МКАД. Закономірним підсумком стають величезні пробки, що створюють цілий перелік незручностей.
За розрахунками авторів проекту нові гілки наземного метро зможуть забезпечити пасажиропотік близько 60 мільйонів чоловік в рік. А це дозволить в свою чергу значно знизити навантаження на дорожні шляхи і залізничні лінії.
Особливості наземного метро
Якщо порівнювати вартість будівництва підземного і наземного метро, останнім вимагає значно менше капіталовкладень. Вже наявні залізничні колії порушені не будуть, так як нові гілки планується провести уздовж них.
Інтервал руху між складами наземного метро в години максимального навантаження становитиме 5-7 хвилин.
Ці заходи допоможуть скоротити час на дорогу приблизно в 3 рази. Швидкість його руху – до 100 кілометрів на годину. Для наземного метро будуть виділені нові поїзди, місткістю близько 700 осіб.
Важливе питання – комфортабельність вагонів. Для його вирішення вагони будуть оснащені м’якими сидіннями, кондиціонерами та безкоштовним доступом до Wi-Fi. Також з метою безпеки станції та вагони будуть обладнані камерами відеоспостереження.
Схема транспортного розвитку 2020
Авторами проекту розроблена поетапна реалізація проекту. В першу чергу роботи торкнуться район з найбільшим пасажиропотоком – Південне Підмосков’ї.
Поступово наземне метро з’єднає населені пункти основних напрямків:
- Савеловское (Шереметьевская і ін.).
- Ярославське (Пушкіно і ін.).
- Ризьке (Нахабіно і ін.).
- Ленінградське (Поварова, Химки).
- Горьковское (Балашиха, Реутово).
- Павелецького (Домодєдово).
- Казанське (Люберці).
- Курське (Подольськ).
- Білоруське (Одинцово, Немчинівка).
Важливим пунктом проекту стане можливість переміщатися між містами області по хордам, виключаючи необхідність візиту в Москву. Гілки метро з’єднуються з Малим кільцем залізниці. А ряд ліній проходить через вокзали.
Це дозволить дістатися на залізничні станції безпосередньо або з мінімальною кількістю пересадок. Також метро на деяких станціях (наприклад, Котельники) буде зв’язуватися з підземним.
На цьому питання щодо поліпшення «ситуації на дорогах» не зупиниться. Розширення транспортної мережі планується і в майбутньому. У 2020 році розробка концепції триватиме.
фінансування проекту
Експерти попередньо оцінили вартість реалізації проекту в суму близько 260 мільярдів рублів. З них близько 20% – інвестиції російських і іноземних компаній (Ощадбанк, ВТБ, Siemens та інші), які будуть повертатися за рахунок продажу квитків і отримання знижок на зведення інфраструктури метро (торгові центри, магазини і т.д.).
Основний же обсяг капіталовкладень буде здійснено за рахунок бюджетних коштів. Земельні ділянки, прилеглі до метро, як раз і будуть викуплені за рахунок коштів бюджету країни. А зводити самі об’єкти будуть фірми з Європи та КНР.
Терміни реалізації проекту
Затвердити проект наземного метро в області планують до 2020 року. Досить тривалий період часу закладений з метою ретельно продуманої розробки з обов’язковим урахуванням і подальшого розвитку транспортної мережі.
Адже планується будівництво транспортної схеми схожого типу на території всієї Московської області. Про це метро говорять уже кілька років, так, першу гілку планували ввести в дію ще до 2016 року. На поточний момент першу лінію планують завершити до 2022 року.
Побудувати 246 кілометрів шляхів (192 кілометри – по території Підмосков’я, 54 кілометри – за Києвом) і 50 станцій – до 2028 року.
Для успішної реалізації проекту важливо вирішити ряд питань. В першу чергу, відрегулювати схему взаємодії державних служб, підрядників, інвесторів і їх роботу. Продумати, як мінімізувати дискомфорт мешканців від підвищення рівня шуму.
Розробити продуманий дизайн майбутніх гілок метро, щоб він гармонійно вписувався в уже існуючий ландшафт. Все це дозволить дотримуватися встановлених тимчасових рамок проекту, і тоді через 4-5 років транспортне сполучення Москви і Підмосков’я стане в рази краще.