Закон про скасування тахографів до 2017 року

Мінтранс ініціював внесення змін до закону “про транспортної безпеки”, які передбачають відстрочку щодо встановлення тахографів на два роки. За оцінками чиновників, це допоможе заощадити понад 1 трлн руб. На даний момент обов’язкова наявність тахографів ще не скасували, остаточного рішення про перенесення цієї норми до 2017 року залишається за Держдумою.

Ціна безпеки

57bd18b5b0aefa814be37df1ea6a6e18 Закон про скасування тахографів до 2017 рокуВ рамках програми підвищення безпеки на транспорті був прийнятий відповідний закон, який регламентував установлення тахографів на комерційний транспорт. Пристрій дозволить фіксувати швидкість руху, маршрут і час відпочинку водія. В результаті переходу на використання даного засобу технічного контролю вдасться уникнути багатьох трагічних подій на дорозі, вважають чиновники.

Перехід для різних типів транспорту планувався в чотири етапи:

  • з квітня минулого року ці кошти повинні стояти на вантажівках, що перевозять небезпечні вантажі;
  • з липня 2014 року – вантажівки і автобуси (маса від 15 т.);
  • з вересня 2014 року – вантажівки (маса від 12 т.);
  • з квітня поточного року — вантажівки (маса 3,5-12 т.).

Дане нововведення повинно було торкнутися понад 3 млн транспортних засобів (близько 300 тис. автобусів і 2,8 млн вантажних автомобілів). При цьому ціна питання є досить суттєвою: сам прилад обійдеться в 20-50 тис. руб., і його установка ще в 10-12 тис. руб.

Враховуючи і без того непросту ситуацію в транспортній галузі в умовах кризи, Мінтранс підготував проект закону про скасування обов’язкового наявності тахографа до 2017 року. Дана ініціатива входила в спільний антикризовий план уряду, який обговорювався на початку року.

Кризові умови

В умовах кризи держава і бізнес змушені шукати способи скорочення своїх витрат. Не стало винятком і програма по забезпеченню безпеки руху.

Згідно з оцінками експертів, скасування тахографів до 2017 року дозволить заощадити 1,16 трлн руб., що є виключно важливим в умовах падіння економіки. Дана міра була запропонована зрадою ще на початку року, однак Держдума досі не розглянула законопроект Мінтрансу.

При цьому ситуація у транспортній сфері залишається досить напруженою. З 15 листопада поточного року уряд ввів додатковий збір з вантажних автомобілів (масою від 12 т.) за проїзд по федеральних дорогах. Власники транспортних засобів будуть змушені платити 1,53 руб. за кожен кілометр, що стало неприємною несподіванкою для перевізників. При цьому за несплату збору передбачено штраф від 0,45 до 1 млн руб. В результаті в різних регіонах Росії пройшли акції протесту проти урядової ініціативи, які змусили владу пом’якшити вимоги.

Зростання невдоволення пов’язаний зі складним становищем у галузі, представники якої не в змозі збільшувати свої витрати.

Крім бізнесу, уряду потрібно буде знайти кошти на переоснащення громадського транспорту, що буде вкрай складно зробити в умовах зростання бюджетного дефіциту. У такій ситуації відстрочка встановлення тахографів до 2017 року є абсолютною необхідністю, що вселяє впевненість у швидке прийняття законопроекту Мінтрансу.

Обов’язкове використання тахографів на вантажівки і автобуси дозволить значно підвищити безпеку дорожнього руху. Дана норма відповідає європейській практиці і дозволить посилити технічний контроль за учасниками руху.

При цьому установка устаткування потребує значних витрат. В умовах економічної кризи держава та бізнес не можуть знайти кошти для технічного переоснащення. Динаміка розвитку економічної ситуації також не дає особливих приводів для оптимізму. В результаті Мінтранс підготував законопроект про скасування тахографів до 2017 року, який знаходиться на розгляді Державної Думи і може бути прийнятий найближчим часом.