Транспортний податок у 2017 році в Росії: останні новини

Транспортний податок – не тільки один з серйозних джерел наповнення бюджету РФ, але і предмет вічного спору як автовласників, так і політиків. Правда, схоже, в обговореннях більше сенсу немає. Але про все по порядку. Отже, що ж таке транспортний податок? Він, як випливає з назви, стягується за транспорт — точніше, за володіння власним автомобілем. Його щорічно повинні платити всі росіяни, що мають машину. Розміри суми змінюються в залежності від того, скільки «коней» ховається під капотом, і скільки місяців машина пробула у власності автолюбителя.

7b1b851bcf4dd91155886f843de4faa1 Транспортний податок у 2017 році в Росії: останні новиниВсіх хвилює питання: чи скасують транспортний податок у 2017 році?

До суми додаються податкова база, а також «бонусна» плата за клас авто – в тому випадку, якщо воно перестає бути засобом пересування і стає розкішшю. Іншими словами, за елітну машину потрібно доплачувати. Обговорюється питання зниження податку для власників екологічних авто, але поки що такі норми законодавчо не закріплені. Принципи нарахування транспортного податку єдині, однак законодавство в регіонах може відрізнятися. Так, за однакові машини в різних областях Росії автовласники платять по-різному.

Мінуси транспортного податку

Податок на володіння автотранспортом – предмет обговорення і простих автолюбителів, і політиків різних рангів. Розмови зводяться до двом ідеям: податок повинен бути скасований або ж серйозно переструктурирован. Справа в тому, що теперішні принципи формування плати виглядають не зовсім справедливими. Мета податку – покращити дороги і їх обслуговування.

b48a24022a18f322d316dc867648bcc5 Транспортний податок у 2017 році в Росії: останні новиниДіючий податок не враховує частоту використання автомобіля

Проте на ділі виходить, що оплачувати стан трас доводиться навіть тим, хто ними не користується. Багато літні люди заводять свої «Волги» і «Жигулі» тільки пару раз в рік, а то й зовсім не користуються ними, і машини роками простоюють у гаражах. Але при цьому власник повинен виплатити повну суму — незалежно від того, чи їздив на автомобілі. З іншого боку, потужна машина не означає нова машина — а це теж впливає на оплату.

Велика кількість кінських сил може ховатися і під капотом старого авто, яке в принципі не може їздити так швидко, як нова модель з тією ж потужністю. Крім того, купуючи машину, щасливий власник «підписується» і на бензин, у ціну якого включена сума акцизу. Фактично, автолюбитель виявляється обкладений подвійним податком. Така практика існує тільки в Росії, ніде в світі більше немає.

Всі ці аргументи наводять прихильники скасування транспортного податку. Надходження від нього – це лише частина суми, яку в Росії витрачають на дорожні фонди. Другу забезпечує продаж нафтопродуктів. Саме на неї пропонується перенести фінансове навантаження, що лежить на усіх без винятку автоаматорах. У цьому разі платити за користування дорогами будуть ті, хто купує бензин – а значить, точно користується дорожнім полотном.

dd65601eed10767d0bd9b0f278411c6e Транспортний податок у 2017 році в Росії: останні новиниКупуючи бензин, автолюбителі автоматично поповнюють «дорожній фонд»

Бути чи не бути податку?

Вищевказані аргументи лягли в основу законопроекту про скасування транспортного податку. Його внесли на розгляд у Думу депутати від ЛДПР Ярослав Нілов, Ігор Лебедєв та Олександр Смирнов. Документ передбачав скасування транспортного податку вже з 2017 року. Однак у лютому 2016-го стало відомо, що ця ініціатива не отримала підтримки від уряду. Значить, у 2017 році транспортний податок в Росії збережеться.

Причиною такого рішення стали цифри: підраховано, що якщо плату за авто скасують, регіональні бюджети втратять понад 146 млрд. грн. З яких джерел зможуть отримати компенсацію дорожні фонди — невідомо. Єдина категорія автовласників, для якої податкове навантаження все ж полегшили, – власники машин масою понад 12 тонн.

Згідно із законодавством, вони і так оплачують шкоди, якої завдають дорогах. Так що загальну плату за володіння транспортними засобами з них або знімуть, або переструктурируют. Яким чином — поки невідомо, оскільки робота над поправками ще ведеться. Інші автовласники, схоже, будуть платити за свої машини, як і раніше.

5cb2882f594cbb5c525c630c85dc0e0d Транспортний податок у 2017 році в Росії: останні новиниЗаконопроект про скасування податку поки що не отримав підтримки уряду

Особливості транспортного податку у 2017 році

Навесні 2014 р. в закон про транспортний податок були внесені поправки. Згідно з ним, з 2 травня того ж року автовласник повинен був повідомляти про купівлю авто самостійно, не чекаючи від податкової інспекції документів про сплату податку. З 1 січня 2017 р. в силу вступає ще одна поправка до закону. Відтепер за несвоєчасне інформування податкового органу власник машини повинен буде заплатити штраф. Сума складе 20% від податку, який слід було внести.