Транспортний податок 2017 – зміни, ставка, останні новини

Доля транспортного податку на 2017 рік все ще залишається невирішеною. Багато чиновники заявляють про необхідність його скасування, проте з цим твердженням категорично не згодні представники економічного блоку уряду.

Транспортний податок – це серйозне джерело наповнення російського бюджету і з його скасуванням скарбниця недоотримає 146 млрд рублів. В умовах кризи компенсувати таку суму непросто, однак проблематичність даного податку заперечувати теж не можна.

Аналітики відзначають, що уряд навряд чи піде на скасування транспортного податку, принаймні, поки економічна ситуація в країні не стабілізується. Однак цілком можливо внесення деяких поправок, які зроблять його менш болючим для автомобілістів.

У чому суть проблеми?

Транспортний податок стягується за володіння власним автотранспортним засобом, його щорічно платять всі громадяни, які мають автомобіль. При цьому сума, яку необхідно сплатити, залежить від потужності машини, крім того, до отриманого значення додається податкова база і плата за клас авто (для елітних автомобілів).

17a817e88015392aefab95d898576917 Транспортний податок 2017   зміни, ставка, останні новини

Принципи розрахунку податку можуть відрізнятися, в залежності від регіону країни, тому часто виходить, що за однакові транспортні засоби жителі різних областей платять по-різному.

Транспортний податок був введений у 2003 році з метою поліпшення стану доріг та підвищення відповідальності водіїв. Однак з часом стало зрозуміло, що в ньому криються серйозні недоліки. Так, платником податку стає кожен власник авто, навіть якщо машина вже десяток років знаходиться в неробочому стані. При цьому виплачувати податок необхідно у повному розмірі, незалежно від того, користується власник своєю «ластівкою» чи ні.

Ще одна недоробка – розрахунок розміру податку, виходячи з потужності автомобіля. Вважається, що транспорт з великою кількістю «коней» під капотом сильніше руйнує дорожнє покриття, а значить, і платити за нього потрібно більше, проте це не зовсім відповідає дійсності.

Стара машина з великими показниками потужності в принципі не може їздити так швидко, як нова, проте це врахування при формуванні суми податку не береться.

Однак найбільший недолік транспортного податку криється в тому, що російські водії вимушені оплачувати не тільки його, але і акциз на бензин. Таким чином, в Росії створена унікальна (в поганому сенсі) ситуація, коли власники автомобілів оподатковуються подвійним податком. Варто відзначити, що більше ніде в світі немає такої практики.

Враховуючи ці фактори, з кожним роком кількість противників транспортного податку зростає. Погіршує ситуацію і той факт, що водії не бачать реальної користі від збору, адже стан російських доріг залишається вельми плачевним.

Чи є альтернатива транспортного податку

b63dd84fe4a9a595ec0e4f3c6016a78e Транспортний податок 2017   зміни, ставка, останні новиниЧиновники розробили кілька варіантів покращення ситуації з цим податком. Перший з них – включення збору в акциз на бензин. Така зміна зменшить навантаження на тих автовласників, які рідше користуються машинами, відповідно, водії, які часто їздять, будуть платити більше.

В цілому в уряді приймають цю ініціативу позитивно, основний опір чинять губернатори регіонів. Противники такого сценарію побоюються, що перерозподіл на федеральному рівні доходів від податку може зробити систему неефективною. До того ж, зростання цін на бензин – це «хвора» тема для автомобілістів і підняття акцизу може викликати істотні протести з їх боку.

Другий варіант – відмова від розрахунку податку, виходячи із потужності двигуна, на користь екологічних характеристик авто. На думку авторів ініціативи, це буде стимулювати водіїв переходити на машини, які менше забруднюють навколишнє середовище.

Однак ця ідея має істотний недолік – у разі її схвалення найбільша податкове навантаження впаде на громадян з низькими доходами, адже саме їм, як правило, належать старі авто. Це не відповідає принципу соціальної справедливості, а тому навряд чи застосовне до російських реалій.

Буде відмінено транспортний податок у 2017 році?

9673e8cf7427c271b069e9353049e99c Транспортний податок 2017   зміни, ставка, останні новиниРозмови про скасування транспортного податку звучать вже досить давно, проте в уряді цю ідею не підтримують. В кінці 2015 року депутати від партії ЛДПР подали на розгляд в Держдуму черговий законопроект, що передбачає ліквідацію цього збору, проте вже в лютому 2016 року стало ясно, що підтримку влади він не отримав.

Незважаючи на всі очевидні недоліки транспортного податку, в уряді вирішили його зберегти. Справа в тому, що збір щорічно поповнює бюджет на 146 млрд рублів і його скасування означає значні збитки.

Позиція влади в цьому питанні однозначна – жодних скорочень дохідної частини бюджету в умовах кризи. Це означає, що в 2017 році автовласникам доведеться і далі платити транспортний податок.

Проте одне послаблення уряд, все ж таки, візьме – знизить податкове навантаження для машин більше 12 тонн. Чиновники пояснюють, що власники великовантажних автомобілів і так платять за шкоду, заподіяна дорогах, плюс перевізники понесли додаткові витрати внаслідок запуску системи «Платон». Тому для них податок буде або скасований, або реструктуровано.

Так чи інакше, якщо ви володієте автомобілем, будьте готові до того, що в 2017 році транспортний податок платити все ж доведеться. При цьому в уряді запевняють, що після виходу економіки країни з кризи питання скасування збору буде знову розглянуто.