Профстандарти з 1 січня 2017 року. Вимоги ФГОС до педагога. Зміни в трудовому законодавстві РФ

8c31a3a9b079b8c19ff1ca56a83fb208 Профстандарти з 1 січня 2017 року. Вимоги ФГОС до педагога. Зміни в трудовому законодавстві РФ

На думку деяких людей, професійна діяльність більшості вчителів полягає виключно у проведенні уроків та перевірки зошитів. Насправді все набагато серйозніше. Протягом навчального року на плечі педагогічних працівників звалюється воістину титанічна праця. Це відноситься як до рутинної щоденної роботи, так і творчим задаткам. Сталість у цьому плані стосується нескінченних звітів про проведені уроків, які складаються на пару з іншою, не менш набридливою писаниною.

Щорічно для всіх працівників педагогічної сфери приходять різноманітні інструктивно-методичні листи і директиви з міністерства РФ, якими згодом доводиться керуватися. Нові відомості щодо навчального процесу в 2017 році вже складені і навіть встигли облетіти всі міста РФ. Виявляється, з 1 січня 2017 року запроваджується оновлений профстандарт педагога. У ньому зібрано перелік всіх умінь, знань і навичок, якими повинен володіти хороший співробітник освітньої сфери. Слід зауважити, що зазначені кваліфікації несуть як професійний, так і особистісний характер.

Профстандарти з 1 січня 2017 року

03153b0c96b8e0730a2a97b22c739d75 Профстандарти з 1 січня 2017 року. Вимоги ФГОС до педагога. Зміни в трудовому законодавстві РФНезважаючи на те, що зазначені стандарти почнуть діяти лише з 2017 року, впровадження документа, в якому зазначено необхідний кваліфікаційний рівень для вчителів, стартувало ще з червня 2016 року. На підставі описаного нормативного акта в найближчому майбутньому почнеться атестація вчителів з подальшим присвоєнням певної кваліфікації.

За допомогою зазначеного нормативного акта міністерство освіти РФ вирішило деталізувати знання та вміння, які повинні бути присутніми у будь-якого педагогічного працівника. У профстандарте 2017 року описуються трудові дії викладача, розділені на модулі з різних предметних галузях.

Відразу після затвердження документа, почалася його апробація, яка зачепила 43 суб’єкта федерації. В них було створено спеціальний стажировочные майданчика на базі самого навчального закладу. За словами глави Міносвіти Д. Ліванова, вчителям не варто боятися прийнятих нововведень, так як вони почнуть діяти виключно після перепідготовки всіх представників освітньої сфери.

Виявляється, впровадження нормативного акту було вирішено відкласти на 24 місяці. На думку чиновника, до нинішньої процедури апробації слід залучити як можна більше вихователів і практикуючих педагогів. Правда, в процесі непогано уникнути «паперової» тяганини і зростання бюрократії. На завершення Літвінов підкреслив, що оплата праці працівників освітнього закладу повинна в першу чергу формується на якості виконання всіх вимог зазначеного стандарту.

Структура ФГОС 2017

Основою профстандартів є система педагогічної діяльності, що складається з навчання, виховання і 986e20f1aa61f1ee0fc0f5752178d02a Профстандарти з 1 січня 2017 року. Вимоги ФГОС до педагога. Зміни в трудовому законодавстві РФрозвитку. В перших двох пунктах відображаються вимоги ФГОС до педагога, який просто зобов’язаний на належному рівні знати свій предмет, а також володіти методичними техніками і прийомами, щоб донести його до кожного учня.

Найскладнішим для працівників освітньої сфери може здатися розділ розвитку. Згідно описаному пункту, самому педагогу, разом з вузькими спеціалістами (психологам і логопедом) доведеться своєчасно виявляти і правильно вирішувати проблеми учнів, коло яких є дуже великим. Питанням в цьому плані стає економічна криза, у зв’язку з яким доводиться скорочувати психологів, шкільних лікарів або дефектологів, щоб оптимізувати штатний розклад з метою стягнення додаткового фінансування для можливості збільшення зарплат вчителям.

Для чого потрібен новий профтандарт 2017 для педагога?

На думку авторів цього документа, йому вдасться збільшити зацікавленість викладачів результатами своєї професійної діяльності. У майбутньому році почне змінюватися принцип навчання і перепідготовки кадрів, щоб описана процедура відповідала вимоги оновленого нормативного документа. З 2017 року профтандарты будуть застосовуватися в якості:

  • інструменту для росту якісної вітчизняної освіти;
  • незалежною одиниці виміру кваліфікаційного рівня педагогів;
  • фундаментальної основи трудового угоди між керівництвом якогось навчального закладу і самого вчителя;
  • засоби реалізації нової стратегії розвитку сфери освіти;
  • механізму, з допомогою якого буде проводитись процес набору «якісних» кадрів для роботи в організаціях оголошеної сфери.

Міністр освіти підкреслив, що оцінка результатів педагогічної праці повинна в обов’язковому порядку враховувати досягнення самих учнів. Правда, не варто спиратися виключно на них. На ділі кожен викладач займається процесом навчання в реальних соціально-економічних умовах з дітьми, що мають не тільки певні інтелектуальні задатки, але і психологічні особливості. Виходить, що для будь-якого учня важливий його особистий результат в рамках просування по наміченій освітньої траєкторії. Грамотну оцінку подібним досягнення здатні надати лише представники педагогічного товариства.0efd934748791c9a09721bf7a4037500 Профстандарти з 1 січня 2017 року. Вимоги ФГОС до педагога. Зміни в трудовому законодавстві РФ

Нові обов’язки сучасного вчителя

Зміни в трудовому законодавстві РФ щодо профтандартов для педагогів, мають 5 видів кваліфікації. Це набір особливих вимог до вчителя, висунутих на підставі результативності і складності рішення, поставлених перед ним завдань. Наприклад, щоб провести повноцінну виховну роботу, педагогу необхідно оволодіти аж 18 вміннями і навичками, тоді як для повноцінного розвитку учня їх кількість має зрости до 20. На думку самих розробників, подібний перелік вважається своєрідним орієнтиром, на підставі якого кожний окремий навчальний заклад планує створювати власну схему роботи з урахуванням поставлених завдань. При цьому самі педагоги приміряють на себе роль певних соціальних терапевтів, яким доведеться знайти в учня психолого-педагогічну проблему.

Саме тому затверджений на 2017 рік профстандарат приділяє достатньо уваги роботі вчителя щодо виконання інклюзивної освіти, а також підтримки соціально вразливих та обдарованих учнів. Окрема тема розмови – володіння ІКТ-компетентністю, диференційовних на три рівня:

  • общепедагогическая;
  • общепользовательская;
  • предметно-педагогічна.

Нинішній професійний стандарт для сучасного вчителя нарешті позбавився від технократичного підходу в аналізі результату діяльності кожного окремого педагога. Тепер у ньому з’явився ряд положень, орієнтованих на більш гуманну оцінку, що відображає професійний рівень компетенції. Наприклад, враховується готовність учителя працювати з дітьми, які володіють різним ступенем розвитку.c7d0f59e3181591edf21b1717a045e4e Профстандарти з 1 січня 2017 року. Вимоги ФГОС до педагога. Зміни в трудовому законодавстві РФ

Проблеми з впровадження нового профстандартів

На думку досвідчених педагогічних працівників, сучасні навчальні заклади не володіють необхідними умовами для виконання всіх вимог прийнятого нормативного акта. Головною проблемою в цьому випадку виступає недостатня матеріальна база, і також великий дефіцит вузьких фахівців: психологів, тьюторів, дефектологів.

Перед тим як ввести профтандарт і почати оцінювати педагогів у відповідності з новими критеріями, слід подбати про створення доступного середовища для всіх учнів. Як би сумно це не звучало, але сюди слід віднести спеціальні під’їзди до навчального закладу, обладнання пандусів, місць у їдальні або туалетах. Адже поки педагогам доводиться крутитися відразу на двох ставках, і виділяти при цьому час для індивідуального підходу до кожного окремого дитині просто неможливо.