Електронні паспорти в Росії з 2017 року

Дискусії про впровадження електронної системи реєстрації громадян йдуть в уряді Російської Федерації з 2013 року. Ідея переходу на електронні документи вже давно отримала втілення в розвинених країнах, і з нового року вона реалізується і на території Росії.

Органи влади офіційно заявили, що кожен громадянин зможе отримати новий паспорт з першого дня 2017 року, при цьому посвідчення особи старого формату не будуть вилучатися аж до 2035 року. Цей крок має ряд переваг як для звичайних громадян, так і для держави:

  • Найкращий захист документа від підробок.
  • Зниження витрат на випуск паспортів, які частково покриються за рахунок держмита.
  • Потенційне поєднання в одному електронному паспорті декількох функцій: зміст даних медичної карти, інформація про відбитки пальців власника або використання як платіжного засобу.
  • Такі якості припускають позитивне ставлення громадян до цієї державної ініціативи, яка може бути затьмарена тільки однією обставиною – складністю перехідного періоду.

    254f3cf93bff81efbb76acfba316473b Електронні паспорти в Росії з 2017 року

    База для російських електронних паспортів

    Розглянуту концепцію складно реалізувати технічно, тому електронні паспорти, що вводяться з 2017 року, будуть засновані на інфраструктурі іншого подібного починання – універсальної електронної карти (УЕК). Нагадаємо, що УЕК, яку почали оформляти 6 років тому, поєднувала в собі функції замовлення деяких державних послуг і платіжного засобу, завдяки чому одержала широке поширення (на даний момент зареєстровано близько 650 тис. таких документів).

    Технічні досягнення цієї напрацювання і поклали в основу майбутнього пластикового паспорта 2017 року. Але при цьому новий документ, принаймні на початковому етапі, суттєво обмежать у функціональності, в порівнянні з УЕК. Наприклад, не планується поєднання посвідчення особи з банківською картою.

    Процедура отримання та заміни паспортів у 2017 році

    Вже відомі деякі організаційні моменти, що стосуються отримання нового документа, які в цілому спрямовані на оптимізацію процедури оформлення головного посвідчення особи:

    • Строк дії електронного паспорта в Росії з 2017 року становить 10 років, після чого необхідно буде отримувати новий.
    • Заміна документа буде необхідна при зміні зазначеної в ньому інформації (ПІБ, стать тощо). У разі втрати процедура відновлення обов’язкове.
    • Посвідчення особи нового формату буде, як і раніше, видаватися громадянам Російської Федерації, які досягли 14-річного віку.
    • Отримати такий паспорт можна за місцем реєстрації або за місцем проживання, що спрощує процедуру для багатьох громадян.
    • Займатися оформленням електронних паспортів з 1 січня 2017 року будуть органи міграційної служби. При цьому задіяні в процедурі та місцеві органи виконавчої влади, які займаються наданням держпослуг. Зокрема, вони займуться збором персональних даних.
    • Велика частина фінансових витрат на оформлення документа ляже на плечі одержувача: сума державного мита за цю послугу орієнтовно складе від 200 до 500 рублів. При цьому місцеві органи влади зможуть за власною ініціативою збільшити її розмір.
    • Перед тим як отримати електронний паспорт громадянина РФ 2017 року, доведеться почекати не довше 10 днів з дня подачі заяви.

    Дане нововведення стане суттєвим кроком на зустріч впровадження електронного документообігу в державній сфері. Але повною мірою оцінити благі наміри влади ми зможемо тільки після практичної реалізації електронного паспорта.

    Також цікаво:

    • Іпотека в 2017 році
    • Світова криза в 2017 році: буде ще гірше?
    • Індекс споживчих цін на 2017 рік