Атомний криголам «Арктика» проекту 22220 2017 року

Згідно заявам уряду, криголам «Арктика» проекту 22220 поповнить озброєння атомного флоту РФ вже в 2017 році. Дане судно стане самим потужним і найбільшим в своєму класі. Планується, що вона стане першим в серії російських сучасних криголамів, які дозволять країні цілий рік мати повноцінну навігацію в арктичних морях.

Атомохід «Арктика» був закладений на Балтійському заводі в листопаді 2013 року. Його спуск на воду був запланований на листопад 2015 року, проте потім його відклали на травень 2016, приурочивши, таким чином, дана подія до 160-річного ювілею суднобудівного підприємства.

Після спуску криголам буде добудовуватися біля причальної стінки, і готуватися до випробувань, запланований на 2017 рік. Після проходження судном всіх випробувань та усунення можливих недоліків воно буде спрямовано на озброєння атомного флоту РФ.

Особливості криголама «Арктика»

Головним завданням універсального криголама «Арктика» є проведення експедицій в Арктику і обслуговування Північного морського шляху. Завдяки тому, що дане судно має змінну осадкою, воно може з однаковою ефективністю працювати як в арктичних морях, так і в руслах сибірських річок.

Розробка атомохода «Арктика» здійснювалася на основі аналізу результатів експлуатації інших криголамів. Завдання конструкторів полягала у створенні судна, яке буде володіти підвищеною ледопроходимостью, надійністю і можливістю працювати в різних льодових умовах. Результат розробок вражаючий – криголам «Арктика» стане найбільш потужним і найбільшим в світі.

7ba0ca8b7366b5ca1ad24c8fb8dac7a6 Атомний криголам «Арктика» проекту 22220 2017 року

3a1d73e83909277ba22cb460bc8ef7ea Атомний криголам «Арктика» проекту 22220 2017 року

706216e51b177d7713f5a4cf6f9c622b Атомний криголам «Арктика» проекту 22220 2017 року

2eb16c44b6bafce3ab6c3763ab88fa0e Атомний криголам «Арктика» проекту 22220 2017 року

Довжина корпусу атомохода складе 173,3 м, ширина – 34 м, показник мінімальної робочої опади – 8,5 м, а опади по конструктивній ватерлінії – 10,5 м. Заплановане водотоннажність складе 33,54 тис. тонн. Завдяки таким габаритами і показниками криголам «Арктика» зможе пробивати лід товщиною до 3 м, здійснюючи проводку караванів судів в самих суворих арктичних умовах.

На криголамі «Арктика» встановлено найсучасніше обладнання, яке буде забезпечувати безпеку і надійність роботи атомохода. Судно оснащене новітнім радіо – та навігаційним обладнанням, метеооборудованием, системою управління рульової машиною, пультами холодового містка. Для «Арктики» також були спеціально розроблені унікальні системи обігріву радіонавігаційної техніки.

Окремо варто виділити унікальну реакторну установку «Ритм 200», яка є результатом 5-річної роботи кращих експертів «Дослідно-конструкторського бюро машинобудування ім. А. А. Афрікантова». Її потужність дозволить «Арктиці» долати складні льодові перешкоди і пробивати лід до 3 м. Конструктори установки «Ритм 200» особливу увагу приділили безпеки реактора, передбачивши захисну оболонку, що складається зі сталі, бетону і води.

«Арктика» стане першим судном у серії новітніх російських атомохода. Планується, що судна серії 22220 замінять на більш старі моделі криголамів.

Питання фінансування

Криголам «Арктика» обіцяє стати найбільшим у світі, тому не дивно, що вартість його будівництва також вражає – понад 40 млрд. рублів. До недавнього часу фінансування проекту йшло за планом, проте в жовтні 2015 року у зв’язку зі станом економіки було прийнято рішення перенести частину інвестицій з 2016 року на 2017 рік.

46c0106d76217d11599a924b6b94f6a3 Атомний криголам «Арктика» проекту 22220 2017 року

6a84fdf92afe49073e09f66390a27f92 Атомний криголам «Арктика» проекту 22220 2017 року

84d76fcc50f1663362eb8efcb96aeeee Атомний криголам «Арктика» проекту 22220 2017 року

60ec6a494a38d162241608089d50c95f Атомний криголам «Арктика» проекту 22220 2017 року

Так, у 2015 році на будівництво «Арктики» було виділено 5 млрд. рублів, замість планованих 7 млрд. А в 2016 році фінансування буде ще більш урізано – 0,6 млрд. рублів замість 5,6 млрд. рублів. Однак уряд має намір надолужити обсяг інвестицій в 2017 році – планується, що фінансування буде збільшено з раніше запланованих 3,5 млрд. рублів до 11,3 млрд. рублів.

Експерти підкреслюють, що будівництво криголама йде точно за планом, тому зрив термінів малоймовірний. Проте не можна заперечувати, що все залежить від фінансування, якщо гроші на проект будуть виділятися в необхідному обсязі, то і надходження атомохода на озброєння варто очікувати вже в 2017 році.

Нинішню ситуацію в економіці аналітики називають досить нестабільною, тому можливість ще одного перенесення інвестицій виключати не можна. Однак в уряді запевняють, то будівництво криголама «Арктика» є стратегічно важливим питанням, тому введення його в експлуатацію затягуватися не буде.